Ankomst og grimme turister i New York

Ankomst og "grimme" turister i New York

Ankomst og grimme turister i New York er ikke så slemt som det lyder. Vi gik all in og så byen – fra en sightseing bus i The Big Apple

April 2012

Dag 1:
Vi ankom til Newark omkring kl. 11.20, en time tidligere end beregnet. Det var fantastisk at flyve med et direkte fly fra Kastrup til Newark. Det kan klart anbefales! De hævede fødder er knap så hævet og energiniveauet er lige en smule højere, end hvis man har siddet 3-5 timer i Frankfurt! Men det er måske bare mig!?
Anyway, vi tog en yellow cab fra lufthavnen og mod vores hotel. Prisen for det var $63 + $17 i bro/vejpenge og så naturligvis tip. Vores taxa chauffør var fra Ghana og var tilsyneladende ligeglad med sit liv… og vores. Han kørte i hvert fald derfter. Til gengæld mente han at han skulle have $100 da vi nåede frem til hotellet. Det er i overkanten med drikkepenge, men vi var bare glade for at være i live, så vi betalte og tænkte et stille “dumme skid” mens vi overrakte ham pengene.

Humøret blev dog ikke ødelagt, trods min nieces første møde med New York var en grådig taxa- chauffør og da vi mødte skrankepersonalet på hotellet, var alt om den grådige New Yorker glemt. De var utrolig søde, venlige og meget hjælpsomme.
Værelset vi havde booket på expedia.dk var ikke klart. Der er normalt check in fra kl. 15.00 og klokken var kun omkring 12.30. De tilbød at opbevare vores bagage så vi kunne ud at se på byen. Men vi ville nu godt lige have lidt vand i hovedet inden, så derfor gik turen op på 10.sal, hvor The Marcel’s imponerende tagterrasse ligger.
Her er liggestole, så vi lige kunne få de små-hævede fødder lidt op, og gratis kaffe/te og en fantastisk udsigt over byen, og Empire State Building.
Mens vi lå der og nød det hele, blev vi enige om at det kunne være sjovt at lege vaskeægte turister i turistbusser. Så vi gik på nettet (som i øvrigt også var gratis) og købte 2 vouchers til New York City Sights NY til $49 pr. stk. og kunne så de næste 48 timer benytte os af
de “blå turist busser”.

Vi fik vores værelse, room 810, fik en trucker-vask og så gik turen til Madame Taussauds på 42.nd /Times Square så vi kunne få byttet vores voucher til en billet.
Vi tog turen uptown & Harlem. 2 timer havde vi nu til at spise vores medbragte salat fra Duane Reade, se på bydele vi normalt ikke var kommet i, og til at undgå at få diverse lyskurver og grene i hovedet. Sidstnævnte var der rigeligt af!!! Så hav en hjelm med, hvis du skal på den tur! (Just kidding)

Efter busturen, som egentlig efter min mening lidt for lang og kedelig (vi har lært det kommer an på guiden!) gik vi en tur på Times Square, og ville egentlig spise på The View, men det var lørdag aften og der var lang kø og vi var lidt trætte, så vi tog istedet hjem mod hotellet og ville så i stedet købe en pastaret ved PACK (en pasta bix der ligger på 23.rd street) for at spise den på hotellet. Men der var lukket, til Natasjas store ærgrelse. Aftensmaden i dag, blev i stedet til et pizza slice og en dåse cola. Vores værelse på hotellet i New York

Forbrug i dag pr. pers.: