Dag 3 Ellens Stardust og Statue of Liberty

Dag 3 Ellens Stardust og Statue of Liberty storbyferie i New York

5. marts 2010
Så blev det fredag, og det skulle fejres med en ægte amerikansk morgenmad serveret af ægte amerikanere. Og hvad bliver mere amerikansk end en diner ved navn Ellens Stardust, beliggende på Broadway betjent af syngende tjenere som egentlig helst ville have været skuespillere ( og som sikkert gør alt for at blive det) ?

Ellens Stardust var et energi-boost vi begge trængte til sådan en fredag morgen.
Lige ved første øjekast var vi tæt på, at få kolde fødder omkring Ellens Stardust. Men det kun pga. den “larm” der væltede i hovedet på os da vi trådte ind af døren. Musikken spillede for fuld udblæsing og en tjener gav den som Elvis Presley alt imens folk bare sad og spiste deres morgenmad. Heldigvis valgte vi at gå ind alligevel.
Maden var ikke noget at skrive hjem om, men stemningen derinde var lige i øjet. Det var gennemført, vel var det turistet og hvad så!? Vi burde have sådan en diner hjemme.

Efter morgenmaden gik vi ned til hjørnet af 46. & Broadway. Der havde vi en “vinke-aftale” med sønnikke.
I New York er der nogle steder opsat earth cams, og det brugte vi flittigt i ugerne op til vores afrejse. Vi tror Mini synes det var sjovt vi kunne vinke til et camera og så kunne han se det på computeren derhjemme. Jeg synes i hvert fald det var rart at kunne sige “hej” … selvom jeg ikke kunne se ham.

Herefter tog vi ned til Staten Island færgen, som sejler ud forbi Frihedsgudinden. Det var en rigtig hyggelig tur, hvor vi fik taget billeder af bl.a. Frihedsgudinden og New York skyline fra vandet. Turen er gratis og tager omkring 20 min. hver vej. Man skal stå af når færgen ligger til på Staten Island, men vi valgte at gå direkte ombord igen. Vi skulle jo også ned at se Battery Park som ligger lige ved siden af hvor færgen ligger til.
I Battery Park var der nogle som lavede gadeshow. Det var helt vildt sjovt. En af de ting New York også byder på… uventet gratis underholdning.

Efter Battery Park gik vi op af Broadway igen. Denne gang for at få et billede af The Ranging Bull (den der var med i filmen Hitch). Her så vi Sandra Bullock. Kæresten holder på det ikke var hende, og jeg på at det var det. Vi nåede dog ikke at tage et billede….desværre. Så kunne i have afgjort om det var hende eller ej!

Steder vi også så i dag: Ground Zero ( vi kommer tilbage når det er færdigt)
Century 21 ( vi kommer der aldrig mere!) M&M store ( utroligt så meget crap der findes med M&M på!) Og Sephora ( Bl.a. Ole Henriksen produkter til uhyre lave priser, her kommer nogle af os helt sikkert igen!)

Vores middag blev i dag indtaget på Teds Montana Grill. Stemningen derinde var rigtig god, bøffel bøfferne var fænomenale, men serveringen var virkelig ringe!!!

På vejen hjem til hotellet går vi forbi Rockefeller Center, og ser New Yorkere stå på skøjter på isen foran. Her var der en der gik på knæ og friede til hans kæreste. Alle samledes rundt omkring dem, hujede og klappede. Det var som taget ud af en film…

Forbrug i dag:
Mad: $141,33

23. april 2014 Teds Montana Grill er i dag vores ynglings restaurant! Super lækre bøffer, og betjeningen har siden den første gang været rigtig god!